Sidor

lördag 7 mars 2009

Slutspurt!

Denna lördag såsom många andra har inte mycket att bjuda på. Tiden går långsamt...
Larusso är till synes borta i sina egna bryderier. Googlar och smsar om vart annat. För min egen räkning så kan jag meddela att jag är en smula uttråkad.



Måste ta tillfället i akt och be er läsare om ursäkt för att jag och Catcher inte bloggar om de riktiga passionerna här i livet, så som: smink, kläder, fik och andra betydelsefulla saker á la Blondinbella. Finns inte mycket plats för hygienprodukter här i butiken med alla runkisar tyvärr.

Nåväl. I skrivandets stund så kan jag konstatera att den 56 biobesökaren slank in sedan Catch upprättat det lilla experimentet. I samma veva som kunden i fråga gick in, så kom det även ut en... Silverminken.
Silverminken är en man i femtioårsåldern, gråsprängt kort hår, senig byggd och utsmyckad med ett par Harry Potter glasögon. Hans signum är hans oklanderliga hets, allt ska ske direkt i hans närvaro. Silverminken är dessutom en, vad en del skulle misstolka som ormviskare, en riktig snäsig typ. Han talar inte... han tycks väsa ut sina spydiga kommentarer. Dessutom är han fruktansvärt anti-lyhörd vilket resulterar i att han inte kan reflektera någon annans känslor än sina egna.

Wat else? Jo, naturligtvis. Han får heta Koma-killen. Koma tycktes inte ha hyrt en rulle på fem år. Vad tror ni det första var han frågade om? Nja, inte riktigt...
- Djurporren, vart står den för guds skull! Men för djävulen! Svara mig, SVARA!
Ok, kanske inte så dramatiskt. Men i alla fall.
- Ja du... Detta kanske kommer som en chock men, tidelag är förbjudet här i Svea rike samt att sådana perversioner får du titta dig någon annanstans efter.
Jaja. Något i den stilen var det hur som helst. Varje gång ordet djurporr uppdagas så, mot min egen vilja, blir man en smula paff. Usch!

Hahaha! Btw, Larusso kastade o officiellt ut halva Cykel-Jockes styrka. Valrossen och det där brunhåriga äcklet. Larusso förklarade med lugn och fin ton att de helt enkelt var samhällets drägg, arbetslösa pissluffare och att de var ungefär lika välkommna till butiken som klamydia på ett könsorgan. Varpå de lämnade affären.

Kram på dig SM!

/Pitcher

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar