Sidor

torsdag 16 april 2009

Annat än köttflöjt


Det är underligt hur livet ter sig, en förändring har motvilligt ägt rum i mitt till synes ihåliga inre. Ni vet tv-spel och data spel. Det är inte lika roligt som förr…

World of Warcraft är som ni kanske känner till ett väldigt populärt spel. Framgångarna har bara eskalerat från och med dag ett och för tillfället är Blizzards programmerare, designers och idéspottare de folk som utgör spjutspetsen av mastodont spel online i dagens läge. Runt 10 millioner spelare kan ju inte ha fel.

Jag spelade lite idag. Jag var nyfiken på den nya ”patchen” som kommit i dagarna. Patchen innebar nya instanser, nya egenskaper och en himla massa annat som kan få dig att missa sommaren och hålla dig borta från den verkliga världen för det resterande året. Lite som Fritzl light, fast frivilligt.

Mitt sug efter att spela har ebbat ut till intet under de två sista månaderna, varför vet jag inte, men jag tar det som något positivt. Det finns folk som spelar detta spel från morgon till kväll. Jag kan inte klå dem och gudskelov, det vill jag inte heller. Det finns inte tid för att bli bäst och det kommer alltid att finnas en större fisk…

Kan hända att jag spelar för avkoppling ibland…

 

 

/Pitcher

1 kommentar: