Sidor

lördag 26 december 2009

Bocken som borde ha brunnit i Gävle


Inatt hade vi besök av en rundlagd herre ifrån Gästrikland. Han hade missat sista tåget norr över och behövde alltså fappa bort lite dötid. Helt OK. Till att börja med alltså.


Nabbigheterna börjar dock visa sig ganska så omgående, då min inatt kvinnliga kollega Shakira svarar, när det rings för filmbyte. Karln blir helt plötsligt ointresserad av filmbyte och ville istället ha sällskap i kabinen. Den servicen står vi såklart inte med, såtillvida det för undertecknad inte rör sig om minst 5 siffriga belopp. Därför blir det filmbyte och ingen flicka, på de wct täckta knäna, för vår gäst.


Men skam den som ger sig. För ut kommer han en timme senare för att dels välja en ny pvåffla och samtidigt förhöra sig om det här med modellsökandet vi annonserar om på våra tvapparater. Jag kväver ett skratt. För det ska ni veta. Denna karl har verkligen sett sina bästa dagar och vill man ha en bild av hur karln ser ut är jämförelsen med vår alldeles egen Smörböna inte helt otänkbar. Jag försöker ändå vara tillmötesgående och säger lite diskret att det är en fördel om man gillar pojkar för att kunna prestera bra framför kameran. Hans leende stelnar för ett ögonblick, men hämtar sig ändå oroväckande snabbt. Varför jag snabbt replikerar med att det bara är att ringa det angivna telefonnumret om intresse finns, eftersom våra filminspelningar inte ligger på min lott. Ja det ska jag göra väser han fram och väljer Maxssamlingen Småvilt 3 för kommande fappsession.


Och ni tror det är nog här, har ack så fel. För en fingeborgsbröstad 18årig Teagan Presley har tydligen gjort susen i bås9, där det återigen rings ifrån. Oturligt nog för Shakiras del är jag upptagen med att serva mörkerrumsbesökare, så svarandet faller återigen på henne. Jag hör inte vad som sägs inifrån kabinen, men gissar på något gubbsjukt. Då svaret från kollegan är att det hädanefter bara ska ringas om det är något fel rörande filmen som just rullar på TVn i annat fall undanbedes samtal.


Det blir tyst i någon timme innan man hör en tung andhämtning närma sig kassan. För nu är tydligen slantarna i portmonnän slut och nu ska det smöras för att få kritas. Men det har han såklart inget för. Stammis och vara kvar i Stockholm de närmaste 2 veckorna. I min stjärt, din perverterade brynäsare. Pengar eller lufsa härifrån gubbe. Det blir alternativ 3. Fortsätta kolla på Småvilt.


Och faktiskt har det nu varit tyst ifrån bås9 de senaste timmarna. Dessvärre har Smörbönan vaknat till efter att slumrat in i köket, till slutet av Sagan om konungens återkomst på 6:an. Så nu står han i kassan, med ett morgonhumör värdig en skapelse från gruvorna i Mordor, och kastar ur sig slumpmässiga klagomål på hur jag sköter mitt jobb. Som vanligt utan någon som helst grund, så det är bara att skrika tillbaka och lyssna på ett borttynande mutter när han släppar sig mot godisautomaten för ett morgonmål från Marabou.


Nej, värre kan man ha det på Jesu födelsedag.


/Lancelot

3 kommentarer:

  1. Du skriver så jävla roligt! Garvar varenda gång! XD

    SvaraRadera
  2. Bockar och bögar. Herr Gävlebo var faktiskt tillbaka igår, med en 25kronors trissvinst och 37kronor. Han ville se en film för det. Det fick han först efter att på gatan utanför butiken, ha sålt sin mp3 spelare för 20spänn och sin själ för, de resterande, 23kronor, han behövde för att fappridån skulle glida isär i bås9 även igår natt.

    SvaraRadera