Sidor

lördag 26 december 2009

Årets största nabb


Jepp, han klev in för två dagar sedan och lyckades på knappt 10 minuter slå alla konkurrenter med häpnad.

Julaftonen var lugn och jag och Budweiser såg fram emot att få gå hem och blänga på Kalle Anka. Halv två klämtade digitalklockan och nabben klev in i vår julefrid. Nabben äger själv en porrbutik och tänkte handla lite från vårt lager.

- Är det någon där nere?
- Nä, bion är nästa tom.
- På lagret såklart.
-Lagret? Nä, det är tomt där nere. De är lediga allihop.
- Va?! Är det ingen där?
- Nä... det är julafton, du vet, så de är inte här.
- Det var dåligt. jag har åkt långt för att handla hos er.
- Jaha. Det var tråkigt men de är tillbaka på måndag. Efter julhelgen.
- Men jag tänker handla nu. Ring upp någon av dem och säg att jag är här. Jag känner dem.
- Nej, det tänker jag inte göra. De är lediga. Kommer på måndag. Du kan återkomma då.
- Du, jag har handlat här i fler år. Vem är du?
- Ingen, men det är fortfarande julafton och de kommer tillbaka på måndag.
- Riktigt dåligt. Det måste jag säga. Hur ska det går med affärena hade du tänkt.
- Ja, idag, ingenting om jag får bestämma. DET ÄR JULAFTON!
- Får jag tala med cheferna. Jag känner dem.

Nabben fick tala med cheferna och blev insläppt på lagret. Nightwing, Toyboy och gänget håller på att inventera och flytta alla produkter. Nabben hittade inget, klagade lite mer och åkte hem. Om man av alla dagar på året väljer denna, då får man fan skylla sig själv. Grattis till priset!

/ Catcher

1 kommentar:

  1. Man kan ju undra om han blev lika upprörd när han försökte göra sina ärenden på banken eller systembolaget. Men samtidigt vill jag ändå ge honom lite kredd för att helt skita i vilken dag det är på året.

    SvaraRadera