Sidor

lördag 28 mars 2009

>_< O.O >_<


Jaypee gillar att spendera timmar med att kika igenom våra register över filmer på kunddatorerna. Efter några timmars intensivt scrollande och klickande börjar det bli påfrestande även för oss. Saken är den att medans han söker sitt handtrallar-gods så naglar han även fast personalen i kassan med en blick som skulle kunna göra självaste Sauron stolt. Efter några sessioner fick han smeknamnet Blängsyltan.

Han skall enligt uppgift bo inom gångavstånd från butiken och kommer in hyfsat ofta. Av någon makaber anledning har han tytt sig till mig, varför vet jag inte. Blängsyltan är en kort kille, uppskattningsvis runt 160 centimeter lång. Huden är lite ljusare än pepparkaka och han härstammar från Thailand. Hans andra kännetecken förutom att han äter just sylta som daglig måltid, är att han sluddrar något fruktansvärt på engelska.

För cirka två veckor sedan hejdar Blängsyltan mig när jag var på väg hem efter ett frustrerande pass och orkade inte med någon som klassades som en legitimerad runkis, han passade in i kategorin… Hur som helst. Han räckte över en påse. Innehållet i påsen var en parfym. Ett ganska påkostat stycke som jag vet doftar både friskt och glamoröst utan att verka allt för festiv. Efter mycket om och men tog jag emot gåvan och tackade. Efteråt kände jag mig både skeptisk och orolig. Man får inget gratis och jag hade inga planer på att utlåta mina stjärthalvor till någon. Han menade säkert väl men jag cyklar inte på den sidan av vägen.

Efter detta har jag blivit lite mer reserverad och hans uppvaktningsförsök klingar av med lysande resultat. V! Dessutom vill jag ju inte förarga SM, då kanske jag inte får hälsa på i Tandodalen…

 

 

/Pitcher

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar