Sidor

torsdag 26 mars 2009

Oculus reparo


Gäsp!


Bakom de sneda glasögonen, i de delar av kraniumet som bildar en hålighet, sitter ett par vattniga ögon som flackar av och an. En till synes alltför stor prilla har stoppats in under läppen och det hela ger en bild av en inte alltför skolad pjäs inom populärvetenskapens ramar. Som grädden på moset bär han en blekt och rejält urtvättad jeansväst. Ack och ve!


Schlappus och jag jobbar det obligatoriska morgonpasset. Ingen större dramatik att rapportera, så när som på ovanstående som var här redan klockan 19 igår kväll och still going strong.
En annan glad kille som har skaffat sig flaskbottnar är vår main man, Mr Schlappus! Väldigt fina märkesbågar direkt importerade från europas stövel, jag kan urskilja en viss belåtenhet . Jag kan erkänna att jag också är en inbiten brill-orm sedan unga år men har inte vistats utomhus med dem på mig det senaste decenniumet. Ska köpa nya när tillfälle ges.

Klockan visar nu elva... Apatiska runkisar börjar vallfärda till butiken för att smeka sina penisar. Det är en hel del returer att stoppa på plats... dags att göra lite nytta, suck. Vi hörs senare.
/Pitcher

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar