Sidor

lördag 14 mars 2009

The French disconnection


Blink blink. Fransmannen var inne på sin tredje dag i sträck och hade visat sig vid ett dussintals gånger framför kassan i försök till närmanden. Var gång blev han mer påtaglig och obekväm. Hans glosögon studerade mig och Catcher med suktande blick.

-No sex in Sweden, krämade han fram på grötig engelska. Jag svarade med ett kraftigt mmk.

Varje dag tycktes han försöka slå sig själv i en tävling om att ha de mest absurda kläder. Snorgult, lila och en brun nyans som hör hemma i en vattenklosett var tydligen färger som låg nära hjärtat. Förutom de utstående glosögonen så hade han ganska långt krusigt svart hår som såg ovårdat ut vid första anblick, hade en rejält tilltagen buk och var tydligen en stolt ägare av en väst(!). Jag litar inte på människor som bär väst.

-I love you, sa han och formade en pussmun. Han påminde om en ödla som höll på att bli ihjäl klämd. Jag kunde inte låta bli att le och skratta högt. Situationen var dråplig. Han fick sina ytterkläder utan någon reprimand från varken mig eller Catch.

-Marecon, spottade han ur sig upprepade gånger då han då han märkte att hans sliskiga smicker inte bet på oss.

-Finemang, du får ha det så fint då, hej hej, sa jag med tydlig röst. Sedan gick han med ett moln över huvudet.

/Pitcher

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar