Sidor

lördag 27 juni 2009

Dårar och dödickar.


Ibland passar musik bra till att beskriva vår butik. Jag tänker i dag på låten, ”Höghus, låghus, dårhus”.

Lager-mannen har tagit semester. Jag har inte sett honom länge och jag tänkte så sent som igår att det var väldigt skönt. Samma tanke slog Lager-mannens kusin. Han kommer ifrån Stor Britannien och idag steg han i vår butik. Efter en timme hade han hittat ett par filmer som han ville köpa. Som alltid, fanns de utspridda på de båda lagren och jag fick kuta som en galning.

15 minuter senare var han tillbaka och hade hittat flera filmer. Samma sak igen, jag sprang omkring som en gnu och svettades som en flodhäst. Nu måste folket utanför på gatan börjat undra vad jag var för en jävla snuskhummer, som rände ut och in ur butiken med en massa olika p-våfflor.

Efter ytterligare en kvart var han tillbaka för tredje gången. Sista köpet blev extra stort och jag sprang som en dåre fram och tillbaka. Jag kan tänka mig hur folket utanför reagerade.

- Mamma, där är den där svettiga, snuskiga och lönnfeta mexikanen igen.
- Konstapeln, jag vill att ni arresterar den där snuskiga mexikanen.
- Hur var det här då, Herr Mexikan?
- FFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU...

Efter detta tänkte jag ta igen mig då nästa nabb kom fram och försökte pruta på rea-filmer. Efter att jag schasat bort honom med en kvast, satte jag mig på en stol, knäckte en läskeblask och i huvudet sjöng Thåström; Och allt är som vanligt...

/ Catcher

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar