Sidor

fredag 5 februari 2010

Lättja - De Sju Dödssynderna ur Smörbönans P.O.V.


Porrbutiken vill ju inte vara sämre än Sveriges Television och Sissela Kyle, utan presenterar här de sju dödsynderna. Till vår hjälp har vi ingen mindre än Smörbönan, som låter sitt liv och leverne illustrera den enklaste av vägar till evig fördömelse.

Del 1: Lättja

Smörbönan har nu varit på sin arbetsplats i över 24 timmar. Effektiv arbetstid - dryga timmen.

När jag anlände till jobbet igår kväll satt karln framför TVn i köket inmundigandes en rejäl portion spagetti bolognese. Tre timmar in på arbetspasset skulle jag själv mätta min mage och vem sitter inte kvar i köket framför NCIS Waldermarsvik om inte Smörbönan. Och hur många av de grytor och tallrikar, som använts till pastamåltiden, har Smörbönan diskat efter sig. Ja just det. Inga alls.

Jag äter upp. Diskar av. Forsätter nattens ihjälslående av timmar, med regelbundna pauser till kaffemaskinen. Och vem sitter inte där i köket. Knäppandes mellan den ena mer hjärndödande tvserien efter den andra. Jovisst. Smörbönan.

Fem minuter innan jag packar ihop och går hem reser sig valrossen från stolen. Allt för att peka och berätta, för morgonens anledde städare, om vad som ska göras.(Läs: Vad Smörbönan lika gärna kunde ha gjort)

Denna redgörelse kan inte ha tagit allt för lång tid, då jag av mina kollegor ikväll blev informerad om att den feta sälen suttit stora delen av dagen på, ja just det, stolen i köket framför dumburken. Där satt han iofs inte kvar när jag anlände utan hade faktiskt dammsugarslangen i händerna. Men som redovisats ovan pågick dessa övningar inte under speciellt lång tid. Utan efter att ha orerat om vilken hård dag det varit, slog ladugårsväggsarslet sig snart ner framför TVn. Där han nu fortsatt sitter kvar.

/Lancelot

1 kommentar:

  1. Bilden har en läskig likhet med orginalet. Vi kanske skulle rulla ut honom utomhus när snön har smält.

    SvaraRadera