Sidor

lördag 16 maj 2009

Så runkar vi så småningom - del 2


Dagen lider mot sitt slut och en stammis trillar in. Han är typ dvärg och ser ut att vara runt 200 år gammal. Han vill byta en skiva som det är fel region på vilket han inte har förstått (trots att det sitter en stor lapp på fodralet). Det är tydligen vårt fel att han är efterbliven. Jag vägrar och hänvisar till våra chefer som kommer in dagen efter. Nu börjar det vanliga tugget om hur han är vår största kund, varit stammis länge, att jag inte kan mitt jobb, hans penis är liten och därför borde han få saker gratis o.s.v. Ni vet, samma skit som alla jävla nabbar kör med när vi inte låter dem bete sig som idioter. Men Catcher och He-man vägrar obönhörligt och tillslut går han därifrån under bittert mumlande.
Nu borde sagan vara slut, detta var ju ganska royligt, men Gud vill annorlunda. När muppen passerar larmbågarna går de igång och han blir helt tokig. Kommer springande mot kassan, stampar i golvet och skriker; - Är det jag, är det jag! Han sliter i sin ryggsäck och viftar med sina små dvärghänder. Det han inte vet, är att han är som både katten och målvakten.

Ja, det här är vad som hände för en vecka sedan och jag vet att mycket av det vi skriver förmodligen låter påhittat, men det är det inte. Det mesta är sant och saker som dessa kan man bara inte hitta på, det är alldeles för dumt och det är därför livet i Porrbutiken så satans skoj.
Jag och Larusso jobbade idag det första passet i den nya veckan (jag har redan en sak att skriva om) och jag hoppas att den kommer att bli lika underhållande som den förra.

/ Catcher

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar