Sidor

torsdag 21 maj 2009

I love rock'n'roll


Joan Jett spelar i radion, Smörbönan städar och själv sitter jag och He-man och tar det lugnt i kassan. Inte mycket folk och det ger mig tillfälle att berätta om Lagermannen. Lagermannen köper alltid filmer, och varje gång måste man springa runt till de olika lagaren och hämta dem.

Han var inne i tisdags och köpte filmer (vilket han alltid gör). Plötsligt svär han högt och börjar efter detta att beklaga sig. Jag som har en annan kund hör att han har räknat fel och antar då att det kostar mer än han räknat med. Jag sneglar på He-man som har betjänar Lagermannen och tycker synd om vår lille rookie. Lagermannen gnäller oavbrutet och tillslut går det upp för mig att han har betalat mindre än han hade räknat med. WUT!? Står fanskapet och gnäller fast han fått en film billigare? Hur är människan funtad? Vi borde slängt på 500 spänn extra i otacksamhets-avgift. Nabb!

Nabb ja, det leder mig in på en riktigt sådan som jag själv fick äran att umgås med senare på dagen. Han flåsade fram till kassan efter ett par timmar i butiken och hasplade ur sig att han skulle köpa ett par filmer och att han hade bråttom. Jag hämtar filmerna och ska packa ihop allt då han pekar på fodralen och säger att jag inte ska lägga i filmerna. Javisst, säger jag och frågar om han vill ha plastfickor till filmerna. Han stirrar då på mig och förklarar att han inte vill att jag ska lägga filmerna i fodralen. Ok, säger jag och frågar om han vill ha fodralen brevid. Då skakar han på huvet och jag lägger ner filmerna i plastfickor och sedan i en påsen. Mannen sliter ut filmerna ur påsen. Han pekar på fodralen och säger igen att jag inte ska lägga i filmerna. Nu är jag helt förvirrad och ber honom förklara vad det är han menar. Chefens dotter som står brevid frågar om killen vill ha fodralen med sig. Då nickar han. Grattis idiot, hur svårt är det att prata och säga att du vill ha fodralen med dig... och vad fan ska han med de till om han inte vill lägga i filmerna i dem?! Det är som att ha en toalett och ändå skita brevid. Jag ska fan gå hem till honom och klubba i brevlådan.

/ Catcher

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar