Sidor

lördag 30 maj 2009

En del straffar Gud med detsamma.


En lagom tragisk kille var inne på onsdagen. Han hade varit inne ett par gånger tidigare och försökt slippa undan sina förseningar på nästan 1000 kr. Dock mötte han Catcher –Runkisdräparen, i kassan och sket på sig ren förskräckelse. Han bönade och bad, påstod att natten alltid lät honom slippa undan. Jag gick nästan på det men då han klämde fram en tår och började gnälla om att han inte skulle ha några pengar kvar, samtidigt som han stod och bläddrade i en hög med 500-lappar, lät jag den stora klubban falla. Idioten muttrade och sprang ut ur butiken. 3 minuter senare ringer telefonen. Det är samma kund, han skriker med sprucken röst att under tiden han har varit inne i affären så har någon lappat hans felparkerade bil. Detta hade inte hänt om inte jag varit så jävla dålig. Jag ler inombords och svarar som bara jag kan; - Okej.

/ Catcher

1 kommentar: