Sidor

onsdag 4 augusti 2010

Praktikanter.

Med min egen departure inte långt bort så tänkte jag ta och gräva lite ur den stora skattkammaren fylld av saker som har hänt i butiken.

Det var förra sommaren som vi skulle hitta en ersättare till den eminenta Pitcher*. Vi testade tre välartade gossar. Den första var en gammal runkis. Han berättade om hur fantastiskt det var att få vara på andra sidan kassan. Han var dock till åren kommen och mumlade något om att han hade sextrakasserat nån tjej på sitt gamla kneg. En tumme ner från oss.

Den andra snubben verkade väldigt trevlig. Jag och Pitcher jobbade första dagen med honom. Han snackade väldigt mycket om tiden då han hade varit med i Främlingslegionen. När jag efter två dagar kom tillbaka efter lite ledigt var han inte kvar. Tydligen var han mytoman och efter att tutat i folk historier om en Formel 1-karriär, ett lyxliv som gigolo, åtkomst till världens hemligast porrdatabas, en pappas som vägde 300 pannor (endast muskler) och annat mysko var det tummen ner för honom med.

Den tredje killen var riktigt hygglig och blev faktiskt kvar ett par veckor. Låt mig presentera Barbroslav.  En tillsynes vanlig grabb med alla hästar i hagen. Skenet bedrog dock oss alla och den som fick stå ut med skithögen var dessvärre jag själv. Allvarliga attitydproblem och en jävla massa tjafs senare var även han förpassad till den sälla jaktmarkerna.

Summan av kardemumman är att vi aldrig hittade någon ersättare. Vi fick tvinga ner Legion och senare även Staropramen.  De blev så lyckliga!

/ Catcher

*= Haddock joinade oss tidigare under året men jobbade bara extra då och då.

2 kommentarer: