Sidor

onsdag 25 februari 2009

Timmen är slagen


...nu fappar jag för dagen.

Så kan det låta när runkisarna ställer till med jularbord. Men de har de inte tid med, för de måste ju spendera sina dagliga timmar i vår affär. För att vara lite vetenskapliga och på så sätt framstå som smartare än vi är, bestämde jag och Pitcher oss för att räkna lite tid.

I just detta ögonblick ramlar KG in genom dörren. Vi tittar på varandra med våra vetenskapliga blickar och tryckte sedan på tid-mätnings-mekaniskmen... ja ja, klockan då.

Jag tog i och gissade modigt på 1 timme och 50 minuter. Pitcher argumenterade emot och sade att kreaturet förmodligen behövde längre tid på sig än så.

Efter 1 timme och 45 minuter var spänningen olidlig, skulle jag vinna denna veteskapliga vadslagning och gå till historien som det största geniet av dem alla eller skulle jag bli utskrattad ännu en gång.

Jag förlorade. Med råge. Även Pitcher hade fel då KG spenderade 2 timmar och 20 minuter i affären innnan han gick fram till disken och skulle betala.

Slutsatsen av detta experiment är alltså att KG har för mycket tid över i sitt liv eller att han har minne som en guldfisk och glömmer bort vart han är och vad han heter. Alltså går han omkring och hoppas på en ledtråd till sitt mystiska uppvaknande i en affär som inte alls ser ut som ICA.

Men hur man än vrider på det är han fortfarande bror till Jared Leto.
/Catcher

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar