Sidor

tisdag 10 februari 2009

Buying In The Chapel


Jag tänkte nu skriva lite om en sak jag själv finner väldigt underlig. Varför köper folk billiga sexleksaker?

Så här kan det gå till. Man står i kassan och har under en längre tid observerat en man/kvinna som vandrat runt i affären och tittat i alla våra olika leksaksskåp. Personen kommer slutligen fram till kassan och ber om hjälp att hitta något till sin fru, flickvän, manlige partner, vän, date, glädjeflicka, avlägsna släkting, hund etc. Kort sagt någon som de på ett eller annat sätt hyser stor tillgivenhet för. Man följer med och visar grejer efter kundens önskemål men möts hela tiden an en motvilja och sakta men säkert kryper man ner i prisklasser så att man till slut står på gränsen till absurdum. Jag personligen anser att runt 500 kronor är det minsta man ska hosta upp om det är till någon annan. Detta helt enkelt för att det är ett bevis på att man bryr sig om personen i fråga och inte tänker köpa vad skit som helst.

Det här håller inte många av våra kunder med om. De anser snarare att ju billigare det är desto bättre kommer det att bli för alla inblandade. Kunden kommer spara pengar, personen gåvan är till kommer bli överlycklig av att få något billigt skit och min chef kommer gråta av lycka när han inte tjänar några pengar. Så när vi i mitt anseende har nått botten, dvs. runt 100 kronor-grejer som bara skriker smäck och lurendrejeri, då kommer frågan jag avskyr.

- Ni har ingenting billigare?

Hallå?! E du dum i huvet eller? Det är klart som fan att vi har! Det finns ta mig fan sketna kortlekar för typ 20 spänn, men vem fan vill ha något sånt? Inte din fru iaf.

Efter att de då fått sett vårt utbud under 100 kronor och välbestämt sig för en typ kiss-gul dildo, som ser lätt begagnad ut, gjord i typ frigolit, så händer alltid det bästa. De synar smäcket i sömmarna, tittar på en och frågar om det är av bra kvalité. Jösses Amalia, jag tror jag ramlar baklänges. Hur kan man på allvar tro att det inte är någon skillnad på en produkt för 47 spänn och en för 500? För mig är detta ett komplett mysterium.

Dock är jag så ärlig så jag säger alltid att de ska lägga lite mer pengar och få någonting bra istället. Men det är nästan aldrig någon som lyssnar på mig, fast det är å andra sidan inte mitt problem. Jag behöver inte stå och försöka lugna frugan eller pojkvännen när buttpluggen gått av i röven på dem och enda sättet att få ut den är att ringa doktorn.

Då skrattar jag och vandrar hemåt i mina sockeplast från Konsum. Billigt skit.

/ Catcher

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar