Sidor

söndag 2 augusti 2009

Soundtrack of our lives.


Nä, nu talar jag inte om bandet utan om musiken vi spelar i butiken. Det brukar variera mellan radiostationer som Bandit, P3 Street, Star FM och Rockklassiker m.m. Det är här Spotify kommer in i bilden. Där kan man ju bygga egna spellistor och det är konstigt att vi inte kom på idén tidigare. Jag tror att det var (rätta mig om jag har fel nu) Schlappus och Gringo som började pula med en lista med just butiken i åtanke. Man lägger helt enkelt till låtar som passar ihop med arbetsplatsen. Det är mycket hiphop och helst ska låten handla om bitches, ho’s och weed eller annat som passar alla runkisar. Jag har själv tryckt dit Nirvans ”Rape me” och skrattat hjärtligt varje gång jag hört den. Det blir väldigt roligt om man har rätt humor. ”Top Gun Anthem” och ”Danger Zone” var också givna favoriter från min sida. Två låtar med Marvin Gaye (de är som gjorda för porr) hamnade också på listan.

Jag uppmanar nu alla som jag jobbar med att om ni hittar spellistan, lägg dit allt snuskigt och stämningssättande som ni kommer på. Låt oss tillsammans bygga soundtracket of our lives. Alla vill höra bra musik och så länge vi håller djävulstrancen bort är jag nöjd. Det är riktigt angenämt att strosa runt bland hyllorna och lyssna på Nate Dogg och Warren G. De sjunger tydligen om oss. Regulatorer, sitt upp!

/ Catcher

3 kommentarer:

  1. Jaha, det är den listan som gått på repeat inatt. Smart drag grabbar. Gjorde en länk till mig själv och öppnade upp den för andra, så att jag kan lägga till låtar hemma.

    På tal om "Rape me", så hade jag jobbat en månad i butiken när radion spelade den. Den skräckblandade förtjusningen, som då infann sig, kan jag fortfarande minnas så här 4 år senare.

    SvaraRadera
  2. "Öppna din dörr" och säg att du vill ha mig där...
    Borde passa in som handen i handsken.

    "Come as you are" misstolkad av doftande runkisar.

    Ironiska "Big Spender" med Shirley Bassey.

    "The youngest was the most loved" med Morrissey till Smörbönan.

    SvaraRadera
  3. "Det gör ont" med Lena PH ligger också med nu.

    SvaraRadera