Sidor

lördag 22 augusti 2009

Mysteriet tätnar.


Idag kallade vi in världens bäste detektiv för att klara upp gåtan med vibratorn på toaletten. Mr. Holmes anlände tillsammans med sin gode vän Watson klockan 09:17. Vi förklarade läget och visade honom till brottsplatsen. Vår förvåning var stor då det visade sig att skurken varit framme igen.

Watson pekade på handfatet;
- Vad är det där för något, Holmes?
Holmes blåste några rökpuffar ur sin pipa och svarade;
- Det ser ut som en vibrator och brevid den en använd kondom med lite kladd i.
- Varför skulle någon genomföra ett så avskyvärda brott?, sade Watson förbryllat och kliade sig i huvudet.
- Elementärt, min kära Watson. Kolsuparen bakom kuppen vill givetvis skrämma bort folk från toaletten så att han får skita ifred, svarade Holmes med en självsäker min.

Nu var jag också intresserad av brottsbekämpning och pekade på en detalj de två hade förbisett. På golvet stod en rektangulär låda målad i vitt.
- De här då, vad tror ni om den här?, frågade jag och försökte se ut som om jag hade mångårig erfarenhet av samhällets baksida.
- Uppenbarligen någon form utav djävuls-atrapp designad för att sprida ondska, svarade jag på min egen fråga medan jag lade pannan i djupa veck samt kliade mig på hakan.
Det blev tyst. De båda herrarna stirrade på mig med stor förvåning.
- Undrar du vad det där är för något?!, utbrast Watson förvånat.
Holmes tog pipan ur munnen, tittade på mig och sade;
- Ett element, min käre Mexikan.
- FFFUUUUUUUUUUUUUUUU...

Alltås, det ligger nu en vibrator och en använd kondom på vår personaltoalett. Jag anar ugglor i mossen.

/ Catcher

1 kommentar: