Sidor

onsdag 19 augusti 2009

En sommarbris.


Tiden rullar långsamt förbi i vår kära butik. Nabbarna har rest bort, pundarna är portade och det mesta är frid och fröjd. "Vad ska man sysselsätta sig med då?", undrade jag samtidigt som jag blickade ut över en tom butik imorse. Hjälpen kom fort. En man hade lyckats låsa in sig själv i en av kabinerna. Han lät förtvivlad och vägrade lyssna på mig när jag förklarade hur han skulle ta sig ut. Jag gick bort till kabinen och förklarade genom dörren hur han skulle göra. I princip är det bara att trycka ner handtaget och dra alternativt lyfta lite på dörren. Mannen var smått hysterisk och muttrade om att han aldrig skulle komma ut. Jag hämtade då nycklarna eftersom det bara finns handtag på insidan av vissa dörrar. Det här var en sådan dörr. Kom tillbaka, låste upp och släppte ut personen i det fria. Han jublade inombords men utombords såg han ut som vilken runkis som helst. Ett roligt inslag i en annars väldigt lugn dag.

/ Catcher

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar