Sidor

lördag 1 augusti 2009

Fool me once shame on you....






....och tro fan inte att du lurar mig igen. Dessutom ska dumheten få svida å det grövsta.

Låt mig ta det från början.

Tidigt på mitt pass i natt kommer en bortsprungen liten hundvalp, utan några framtida fortplantingsplaner, in och ber mig få gå ner i hundgården och leta efter en annan valp i kullen. Jag säger snällt, men bestämt nej, samtidigt som jag ger honom erbjudandet att betala. Gå ner och leta och sedan få en biljett som kommer att gälla de närmaste nio timmarna. Valpen säger nej och går.

Cirka tre timmar senare kommer han in igen med svansen slokande och en död mobil och ber mig återigen om att få gå ner till de andra hundarna. Jag får skylla på att jag vid tillfället är lite stressade efter att ha betjänat den största mängden jyckar sedan många nätter tillbaka, för jag släpper ner valpen med hans väska innehållande mobilen och passet som pant i tron att hundkompisen inom kort är funnen.

Och är det jag, som två timmar senare, känner mig som katten. Javisst. Det är jag.

Utslängd vid stängning av Sun Tzu kommer valpen upp i släppet på den han troligen har letat efter, i nu fyra timmar. Att Snobbens homosexuelle motsvarighet ska pröjsa de 100 SEK det kostar att nosa andra hundar i baken, råder det inga tvivel om. Och det ser jag att byrackan vet, för när jag givit hans vän sin jacka slipper han ur sig att han hämtar väskan senare idag.

Jag som eldat upp mig för detta tillfälle den senaste timmen säger att jag inte gärna vill bli knullad om jag inte ber om det. Vilket jag iofs indirekt gjort genom att låta mig luras, men hursomhelst. Jag fortsätter med att han med all säkerhet kan räkna med att jag kommer att komma ihåg honom för all framtid och om han vill återse sin väska ska det upp en hundring på disken. Medans han var på väg ut nämnde jag också att han skulle komma in under mitt arbetspass för att brottet skulle få sonas med så mycket skam det bara gick.

Så mina kära kollegor. Kommer det in en valpig blandras med ledsna ögon och ber om en väska, så kan ni hälsa honom att den har Lancelot låst in i sin jordkällare och ges bara tillbaka av honom personligen.

Eder Lancelot

1 kommentar:

  1. Någon som vet hur det gick, jag vet att han hämtade väskan men fick han betala?

    SvaraRadera