Sidor

måndag 3 augusti 2009

PB: 5 roliga ögonblick


Ja, så här mitt i natten sitter lille jag och skrattar åt 100 höjdare. Det började med att jag, som jag ofta gör (liten vit lögn), satt och lyssnade på W.A.S.P (viii aäärr sejtans piipoll) och samtidigt hör meningen ”W.A.S.P – världens äckligaste rockgrupp” i huvudet. Youtubade snabbt fram 100 Höjare och garvade sen läppen av mig. Eftersom jag är så snäll så vill jag ju dela med mig av roligheterna, även fast de flesta säkert har sett detta ungefär hundra gånger innan. Låt mig därför presentera:

Porrbutiken: 5 roliga ögonblick
(från säsong 3 av 100 höjdare, ihop plockade av Catcher)

1. Vi vet att vi ofta skriver lite för långa titlar till de här placeringarna, men här nöjer vi oss kort och gott med: Gruvfyllo (1993).

Motivering: Jag väntar på att han ska komma in i butiken. Jag vet att han kommer för alla hans kompisar är redan här.

2. Sveriges medieelit käkar Moralkaka Med Extra Allt i samband med WASPs Sverigebesök (1984).

Motivering: Det här är så sjukt roligt.

3. Jonas Åkerlund regisserar sin första musikvideo (1986).

Motivering: Skrattar varenda gång jag ser det här.

4. Elisabeth Ettrüe-Balck lanserar sig själv som Martin Dahlins "mamma" (1994).

Motivering: Episk lögnare är episk. Reportern är som katten.

5. Sveriges Television kläcker framtidens TV-idé: Talkshowen "Svepet", där själva försäljningsargumentet är att svenne banan får härja fritt i bakgrunden (1988).

Motivering: Att Stellan Skarsgård är småfull och Jan Guillou en liten mes får mig alltid att skratta. Programledarens försök att släta över det hela är också kul.


Ja, det var väll roligt gott folk. Nu ska jag skrika mig till sömns.

/ Catcher

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar