Sidor

söndag 12 juli 2009

Och vi kan hålla varandra.


Som vi redan berättat, råkade Legion i onsdags ut för en glad trollkarl. Vi i kassan hade en minst lika besynnerlig dag och nabb nummer ett kliver in genom dörren runt halv 12. Det är en medelålders man som berättar att filmen han hyrt är repig. Innan jag hinner erbjuda mig att slipa skivan visar han glatt upp den för mig och jag kan inte annat än att hålla med om att den ser förjävlig ut. Jag ska just säga något om det, då han upplyser mig om att han har gjort rent den. Med en disktrasa och varmt vatten. Jag stirrar på honom och vet inte vad jag ska säga. Han tackar för sig och ler nöjt när han går iväg. Nu stoppar jag skivan i slipmaskinen och suckar högt. Varmt vatten och en disktrasa?! Och han undrar varför skivan inte fungerar. Vart har jag gjort av katten?

Larusso stod för dagens nästa bragd då han bad en rukis att fara och flyga. Detta var en live-action runkis som hade gjort Joakim von Anka stolt. Personen var så jävla snål att han stod och rukade utanför ett bås, där en kåt cruisare satt och hoppades på sällskap. När folk cruisar sitter de ofta i kabiner med dörren på glänt och ballen i högsta hugg, redo att fylla någon ”besökares” bakdel med sin påle. Nu satt han där, febrig av kåtdrömmar, helt ovetandes om att en snål jävel stod 1 meter utanför dörren och smiskade apa till filmen han låtsades titta på. Cruisare betalar alltid 10 spänn för att det ska se ut som om de tittar på film, detta för att vi som jobbar i affären inte ska tro att de cruisar när vi går förbi. Men men, det är inte alltid man har tur i spel och kärlek. Cruisaren fick stänga dörren och runkisen fick stoppa in pitten i brallorna och sedan lämna butiken.

/ Catcher

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar