Sidor

måndag 20 juli 2009

En återställare.


Det skulle snubben från Finland behövt som vandrade in i butiken igår.

Han betalade för ett biobesök och vinglade sedan runt utan att lyckas pricka dörren. Det var då jag upptäckte honom och frågade mina kollegor om vart han skulle. De tittade frågade på mig men fick sedan syn på muminfyllot som betalat för knappt en minut sedan. Larusso pekade på dörren men nu ville fyllgubben inte gå in på bion längre utan vinglade fram till kassan och sa obegripliga saker. Något om en resa till dalarna, om jag inte minns fel. Larusso tröttnade och förklarade att det var bion eller att gå hem som gällde. Finnen surade och låtsades som om han inte hörde något varvid Larusso tappade tålamodet och visade honom på porten. När han vinglade bort i solnedgången skrattade vi alla inombords.

Och för att visa hur kul det är med fyllon rekommenderar vi denna sköna film:
THE ULTIMATE DRUNK PEOPLE COMPILATION VIDEO EVER!!!

/ Catcher

2 kommentarer:

  1. Scenen med killen som ska mäta upp sitt alkotest är hysteriskt kul. Jag tror han misslyckades...med alkotestet alltså.

    SvaraRadera
  2. Den är klockren!

    SvaraRadera