Sidor

lördag 31 januari 2009

Gubba-djävul




Det är riktigt svårt att följa upp den episka dikt som min gode kollega så tjusigt präntade ner på vår blogg för ett par dagar sedan. Men man kan ju alltid försöka.

Klockan är nu 5 minuter i 10 och det är lagom mycket folk i affären. De glor, petar och drömmer sig bort bland våra hyllor. Helt naturligt, det är ju snart dags att sova. Men där tar du fel, klockan är 10 på morgonen. Morgonen! Är folk helt från vettet? Gå hem och sov, det är ta mig fan lördag. Om det varit mitt i veckan hade det varit lite mer förståligt, ni vet, försöka dämpa jobb-ångesten med en härlig morgon-runk…

Men vad fan, sluta prata jävla norrlänning! (Schlappus fattar vad jag menar)

…ja, då var jag tillbaka då. Som sagt, varför måste de vara här så gäfla tidigt. Jag har ju knappt vaknat själv och så står det en rökt runkis och hetsar om bio eller filmer. Galet var ordet. Galet!

Igår höll folk låda och satte sprätt på åtskilliga tjugor. Jag och Pitcher döpte två gammla runkisar, de är nu kända som Pettson och Sir Mix-a-Lot.

Pettson är döpt efter Gubben Pettson, ni vet han fanskapet med katten (Findus). Detta för att han ser ut som Gubben Pettson fast utan hatt. Jag funderade dock på att köpa en hatt och tvinga honom att ha den på sig, men vi får se hur det går med den planen. Den andre snubben, Sir-Mix-a-Lot fick det vackra namnet då han hejdlöst köper rea-filmer. Gay, straight, trans, Mona Lisas Leende, You name it! Är det rea finns det ett intresse.
Vi har nu två Sir, det är lite roligt. Vi har även Surprise-Scat-mannen men han kan någon annan berätta om.

/ Catcher

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar