Sidor

måndag 12 april 2010

Smallville.

Då lunchen kallar på mig från köket sprids ett leende på mina läppar. Jag kan luta mig tillbaka, äta gott och vila ögonen på en av de bästa serierna som någonsin producerats, Smallville.

Den handlar om Stålmannen eller Clabbe K som jag brukar säga och hans svåra uppväxt. Hans kompis och senare fiende Lex Luthor, den smarta tjejen Chloe, hans föräldrar och en negersnubbe håller honom sällskap. Inga luffare eller Piss-Erikar så långt Clabbes röntgensyn kan nå. Det händer massa skit som Clabbe får fixa till och det gör han alltid, för han är bäst!

Jag älskar den här serien, den är så realistisk och bra. Jag känner igen mig i Clabbes ensamhet, det är inte lätt att vara så bra som vi är men ändå så missförstådda. Ska jag vara helt ärlig är jag lite av en superman här i butiken. Men det är det ingen som förstår eller ens lägger märket till. Serien tar även upp problem som kärlek och känslor och sånt. Det är också bra och killen som spelar Clabbe är grymt begåvad. Jag gråter nästan varje gång det händer något sorgligt, som när de slogs inne på caféet där Clabbe jobbar och det blev stökigt överallt. Vem ska städa upp det liksom? Den stackars städaren som ingen gillar, gissar jag på. Jag vet att Clabbe hade fixat det om han inte varit upptagen med att rädda världen.

För att sammanfatta det hela så är Smallville riktigt bra. En given klassiker som ställer sig högst upp på pallen tillsammans med Stargate SG-1, den bästa serien of all time. Betyget blir fem hönökakor och det är välförtjänt. Missa den inte!


Smallville
Kategori: Tv-serie
Betyg:






/ Smörbönan

2 kommentarer: