Sidor

lördag 3 april 2010

Puss i påsk




Innan Gringo lämnade över stafettpinnen igår kväll, gav han mig detta klotter, som ett ytterligare bevis på att våran magiska teater endast är till för förryckta individer. Vad som stod på lappen hade han inte lyckats lösa, så jag fick plocka fram Rosettastenen och tyda hieroglyferna. 

"när pappa inte är Hemma, eller sover & snipan bränner så ta då fram Harry the trastdjävel & Låt han göra pappas jobb. Vorsegåd Älskling"

Min avancerade gissning är att någon varit inne i butiken för att köpa en leksak till sin älskade och samtidigt gjort sig besvär med att vara lite kreativ vid paketinslagningen. Referensen till Harry the trastdjävel borde dessutom tyda på att han gick härifrån med den vibratorstav, som är stöpt som en pingvin. Det är ju inte alltid lätt att se skillnad på fåglar. Till sist är också min förhoppning att lappens pappa är ett rollspels alterego och inte en verklig hänvisning. I annat fall finns risken att vi har att göra med Sveriges första kända Josef Fritzl copycat.

/Lancelot

2 kommentarer:

  1. Haha. Lapparna är top notch!

    SvaraRadera
  2. Är det här på riktigt? Jag bara undrar... :)

    SvaraRadera