Sidor

måndag 11 januari 2010

Minnenas boulevard - The Catcher Supremacy


Tre veckor senare är det dags igen. Jag har nu fördrivit tiden med att spana på videobutiken nere i centrum. Det är lugnt där inne mitt på dagen, runt lunch ungefär. Då ska jag slå till. Nakenlektyren kallar på mig och den här gången ska jag inte misslyckas.

Vårt grabbgäng har slitits sönder av interna strider. En del av oss beslöt sig för att sno tidningarna som vi hade köpt tillsammans. Vi andra blev sura (mest för att de hann före oss) och nu får folk skaffa vuxenunderhållningen var för sig. Tanken på detta snikna svek motiverar mig och jag går in i affären. Endast en kund är där inne. Någon tjej som hyr en film. Jag ställer mig vid en hylla och låtsas titta på omslagen. Hon tar väldigt lång tid på sig. Nu börjar modet rinna av mig och som den syndare jag är blir jag lätt paranoid. Både tjejen med filmen och killen i kassan måste veta att jag ska köpa snusk. De har säkert ringt bylingen för länge sedan.

De hade de som tur var inte, utan tjejen är till slut klar och går ut. Nu ska det ske. Jag sätter fart mot tidningarna. Då börjar killen bakom disken prata med mig. Han frågar om jag tänker köpa en porrtidning. Jag kommer helt av mig. Killen fortsätter med att berätta att han tror det för att jag har stått och svettats vid en hylla alldeles för länge. För att inte hamna i fängelse maskerar jag min närvaro i butiken med att jag letar efter ett speciellt godis som han dock inte verkar ha. För att inte vara misstänksam köper jag sedan godis för alla pengar jag har med mig. Där hemma på väggen slänger Jennifer återigen fördomsfyllda blickar på mig.

/ Catcher

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar