Sidor

fredag 3 september 2010

En klassiker.

Likt KG och hans fru GK tänkte även vi bidra med ett litet sandkorn till världens historia. När Pitcher (ja, det var Pithcers idé) för första gången började prata om en blogg skrattade jag för att jag tyckte att det lät roligt. Pitcher sa alltid massa konstigt alternativt roligt så jag funderade inte mycket mer på det.

Några dagar senare visade han stolt upp bloggen han hade fixat. Jag trodde han skojjade men min egen förtjusning i att skriva fick mig ändå att plita ihop det första inlägget. Efter det rullade det på och innan vi visste ordet av skrev vi för glatta livet. Det var så mycket som man såg, hörde och upplevde som man helt enkelt var tvungen skriva ner för framtida generationer att förfasas över.

Samtidigt som vi satte igång med bloggen skämtade både jag och Pitcher om att vi borde ge ut den som en bok. Vi pratade lite löst om det under en tid och sedan glömde vi bort det. Men det är det jag haft i åtanke hela tiden och det är så det ska bli. Porrbutiken ska bli bok (och kommer om flera århundraden att hållas som en viktig källa till information om hur homo sapiens spenderade sina dagar och nätter). Jag återkommer i ärendet om jag inte blir hängd som förrädare av mänskligheten. ”Anstiftan till smutskastning av åtskilliga generationer” kommer åtalet att lyda. Fi fan!

-    Jaha, hur var det här då?
-    Konstapeln, den här lönnfeta mannen försöker lura i oss att alla var runkisar förr i tiden!
-    Det låter inte bra. Vill du svara på anklagels…. Vad är det här… en film… vad är det för film du har i fickan?
-    VA!?
-    Scouts Honor?! Världens äckligaste film!!! Nu blir det repet, Herr Mexikan!
-    FFFUUUUUUUUUUUU….


/ Catcher

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar