Sidor

onsdag 19 maj 2010

You give harklandet a bad name 3

Idag blev jag underhållen av Fridolf.

En kund trodde att han hade glömt sin plånbok i internetbåset där Fridolf satt. Jag knackade på och Fridolf var snäll nog och släppte in mannen (efter att han dragit upp sina byxor) och lät honom leta runt efter sin förlorade ägodel. Under hela tiden som mannen letade stod Fridolf kvar inne i båset och hostade som vanligt helt sonika rakt ut i luften (luften var dock inte luft utan den stackars mannen som letade efter sin plånbok). Utanför stod jag med ett leende på läpparna. Aldrig trodde jag att jag skulle få se Fridolf hosta på folk i direktsändning men Gud hör tydligen bön. 5 getingar!

McKvack ringde och ville ha ett arbetsintyg. Det fick han inte eftersom den enda som var på plats och inte upptagen med att jobbar var Smörbönan. Han valde då att hälsa till alla i butiken och skulle återkomma senare.

/ Catcher

1 kommentar:

  1. Tung header, Madison Parker eh?! Still gots its:)

    SvaraRadera