Sidor

måndag 5 juli 2010

En arier ibland oss.

Spanien och Paraguay kämpade för sin överlevnad i årets VM. Inne i köket satt han uppflugen på sin tron. Smörbönan hade denna afton parkerat sin korpulenta bakdel på en stol framför bordet och med plirande ögon följde han denna för honom helt oviktiga fotbollsmatch. En god ursäkt till att inte jobba tackar denne man inte nej till i första taget. Jag skyndade förbi för att plocka upp ett par filmer till en kund. Något jag ångrar att jag gjorde då jag under den korta tid jag befann mig i köket blev jag både förolämpad och förbannad.

I samma sekund som jag steg in i köket släppte Smörbönan ut 40 års uppdämd ilska. Den väldiga mannen rörde sig mer än jag någonsin sett honom göra. Näven slog hårt och upprepat i bordet, fläsket dallrade och språkbruket var av en annan värld. Det var blattjävlar hit, invandrarsvin dit, en domare med påbrå från turkland, en förbannad massa negrer, pundare, luder och papperskorgs-tjuvar om vart annat. Aldrig hade Smörbönan sett så usel fotboll. Svarskallefittorna på planen var lika dåliga allihop, båda lagen inklusive tränarna.  Om bara ett ariskt lag, som Tyskland (jag gissar på att han helt enkelt ignorerar det faktum att Tyklands lag är mångkulturellt) eller varför inte fettots eget hemland Sverige (det är väll fan samma sak här, jag menar Martin Dahlin, är inte han lite mörk under ögonen..?), hade fått spela då hade det bjudits på brassefotboll (bor det inte en förfärlig massa svartskallar där?) och läckra mål (det enda mål han vill ha är Hönekaka bakad i smör). Men dessa jävla zigenarsvin förstörde bara sporten. Slängde sig på marken, låtsades få ont, betedde sig helt enkelt som deras tvivelaktiga gener hade lärt dem att göra. Nu var tjockisen alldeles till sig och skrek högt om att den vita rasen var överlägsen och allt annat skulle utplånas för mänsklighetens väl.

Någonstans här tröttnade jag och sa åt honom att inte kolla på matchen om han nu inte gillade den. Mer etik, moral och information om hur de andra raserna var lägre stående följde. Till slut hade jag fått ihop mina filmer och kunde skynda mig iväg från Adolf Tjockler. Jag funderar på att kolla upp hans släktträd. Hoppas att hans morsa är afrikan eller nåt. Fatta ironin! :D

/ Cathcer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar